Chcete mít image úspěšného manažera? Pořiďte si zápisník!
Vystupte z davu!
Zavřete oči a představte si důležité jednání, na kterém se sejde několik manažerů, kteří zastupují různé firmy. Každý z nich vytáhne na stůl svůj „ojablíčkovaný“ notebook, telefon či snad tablet, nahodí svůj manažerský „poker face“, srovná košili a kravatu a je si naprosto jistý, že lepší první dojem zkrátka udělat nemohl. Jenže jen do doby, než si uvědomí, že na telefonu se mu brzo vybije baterie, od tabletu si zapomněl nabíječku a notebook zakrývá nejen tu drahou košili, pomocí níž chtěl zapůsobit, ale především z velké části jeho samotného a vytváří mu štít, kvůli kterému s velkou pravděpodobností zapůsobí na potenciálního zákazníka nedůvěryhodně. A co teprve ten trapas, když ho technika přestane poslouchat a naráz si nemůže na jednání udělat ani čárku.
A pak je tady ten jeden „old-fashioned“ manažer, který před sebe položil jen jeden značně exkluzivně vyhlížející zápisník s perem. Nejen, že jemu nehrozí nedostatek baterie a netrápí ho nevýhodná poloha vůči elektrické přípojce, ale navíc není schován za barikádou věcí a působí tak přímě a otevřeně.
Na kom si myslíte, že utkví zákazníkovi zrak dříve? Kdo podle Vás víc zaujme na první pohled?
Nebojte se pyšnit svými iniciály!
Samotný design deníku hraje velkou roli. Díky němu můžete snadno a nenuceně zaujmout něčí pozornost. Navíc takový kožený zápisník elegantně svázaný gumičkou působí jako deník Toma Raddla a kdo dnes nemiluje Harryho Pottera. A je tu i další detail, který může hrát prim v momentě, kdy bude zadavatel zakázky přemýšlet, kdo z přítomných na něj udělal nejlepší dojem. A to je možnost si nechat vyrazit iniciály přímo na samotný diář. Dáte tím najevo, že si za svým jménem stojíte a když si Vás bude chtít někdo dohledat, možná právě tato maličkost pomůže tomu, že jako první si daná osoba vzpomene na Vaše jméno.
Co o Vás napoví vhodně zvolený diář?
Kus kůže a papír, řeknete si možná. Jenže takový zápisník je nejen módním doplňkem, ale mnohé o Vás vypovídá. Jasně hovoří o tom, že zvládáte time-management, máte smysl pro organizaci, pořádek a styl. Nehrozí Vám, že nestihnete schůzku, protože se vybil, nebo ztratíte kontakt, jelikož „klekl“, vy jste jej musel vyměnit a kontakty zůstaly v tom starém. Pokud navíc zvolíte modernější tečkované nebo nelinkované stránky, můžete si poznámky doplnit o užitečné grafy a obrázky.
Hodinky a kufřík pro dobrý dojem nestačí. Buďte rafinovanější!
Pokud tak na Vašem seznamu položek pro dotváření dokonalé image úspěšného manažera stály doposud jen s opaskem ladící mokasíny a nová aktovka, zkuste se před náletem do dalšího obchodu zamyslet, zda Vám bude Váš budoucí zákazník „hledět“ víc pod ruce, nebo na nohy.
Autor: Kateřina Zajíčková