BuJo jako pracovní nástroj - zacíleno na efektivitu
Na obrázku je základní "spread" na jeden týden. Co obsahuje:
- Čtvrt stránky na každý pracovní den, kam si píšu úkoly a poznámky pro každý den s využitím klasických odrážek (tečky, kolečka a šipky).
- Čtvrt stránky pro důležité úkoly a věci, co nechci zapomenout, ale nepřiřazuji je hned ke konkrétnímu dni, nadepsáno "Nezapomeň"
- Menší oddíly pro víkendové dny
- Oddíl pro příští týden - tam si přímo píšu poznámky a úkoly k příštímu týdnu, vycházím z toho při plánování dalšího týdne
- Oddíl "review" - využívám pro reflexi týdne nebo pro různé poznámky, když je potřeba další místo
- Občas si vlepuji post-it lístečky nebo vkládám do týdne papírky s poznámkami - například tento týden mám seznam věcí, které musím specificky zařídit, až budu po dvou týdnech opět fyzicky v práci. V žurnálu mám trvale vložený malý kalendář (je vidět na fotce).
- Nejčastěji využívám dvě až tři barvy - základní zápis černou (nebo modrou), škrtání a zvýraznění červenou a občas zvýraznění jinou barvou nebo tlustým fixem.
Co jsem v Bujo dělal a už nedělám:
- Měsíční přehledy - na schůzky používám Google calendar a při průběžné revizi BuJo na začátku týdne a na konci dne dopisuji do aktuálního týdne (případně do kolonky "příští týden").
- Velké přehledové To Do listy - zjistil jsem, že mi víc vyhovuje dělat si jednou za pár týdnů nový list ve velkém poznámkovém bloku. Při psaní na A5 mě to příliš limituje - vede mě to k psaní stručně a špatně čitelně...
Autor: Pavel Pracný
Korektura: Martina Ježova